Başka dile çevir

24 Ekim 2013 Perşembe

TEPSİ / SİNİ KEBABI(Hatay'dan)



Merhabalar..Bu nefis yemeğin tarifini Hataylı arkadaşımdan almıştım.Süper bir yemek.Ramazan davetinde yaptım.Beğenildi.İnşallah sizde seversiniz..

Malzemeler
  • Yarım kg.  ortayağlı kıyma
  • Bir demet maydanoz
  • 2 adet yeşil biber
  • 1 adet büyük boy kuru soğan
  • 1 tatlı kaşığı pul biber
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • Göz kararı tuz
  • Sosu için 2 tatlı kaşığı  salça(karışık olabilir),yarım su bardağı su,yarım çay bardağı sıvı yağ
Yapılışı
  • Maydanoz, soğan, biber çok ince doğranır. 
  • Kıyma ve baharatlarla karıştırılarak özleşene kadar yoğrulur pişerken parçalanmaması için iyice yoğurulmalı. 
  •  tepsiye bastırarak yayılır(ben buyuk kare borcam kullandım),dilimlere kesilir üzerini süslenip sosu ilave edilir. 200 derecede önceden ısıtılmış fırında 40 dk pişirilir. 
  • afiyet bal şeker olsun :)

1 yorum:

  1. Konya usulu hatay tepsi;) bunu ne zaman yaptin be ya ben hep kacirmisim guzel seyleri;( sence ben kimim

    YanıtlaSil