Başka dile çevir

24 Ekim 2013 Perşembe

TENCEREDE MİNİK YAŞ PASTA



   Selamınaleyküm dostlar ve dost kalanlar...Bu muhteşem pastacıklar fırını bozulana,doğalgaz elektirikten ucuz diyenlere bire bir... Şimdiden afiyet olsun. 

Malzemeler

  • Pandispanya için:2 yumurta
  • 1 fincan şeker
  • 1fincan un
  • yarım paket kabartma tozu
  • 1 tepeleme çay kaşığı kakao
  • arzuya göre limon kabuğu rendesi
  • Krema için:2 çay bardağı süt
  • 2 tepeleme tatlı kaşığı un
  • yarım çay bardağından bir parmak fazla şeker
  • bir tatlı kaşığı tereyağ
  • Çikolata sos için:1 çay bardağı süt
  • 1 tepeleme çay kaşığı nişasta
  • 1 tepeleme tatlı kaşığı kakao
  • 2 tatlı kaşığı şeker
  • 1 çay kaşığı tereyağ
  • ben hazır çikolata soslarından kullandım ama bunu yapmanızı tafsiye ederim
Yapılışı

  • Pandispanyayı hazırlayalım(önce şeker ve yumurtaları çırpıp sonra diğer malzemeleri ekliyoruz)
  • kahve fincanlarının içini sıvı yağ ile bir güzel yağlayıp unladıktan sonra pandispanyayı paylaştırıyoruz.Ben tepesi kesilmiş piramit şekline fincan kullandım tuhaf oldu.Birtanesi yuvarlak fincandı o da fotoğraftaki  :))
  • Kapağını örttüğümüz zaman fincanlara dokunmayacak derinlikte bir tencereyi kaptığımız gibi ocağa koyuyoruz.Duuurr hemen altını açma.Fincanları yerleştirelim ,fincanların yarısını az geçecek kadar kaynar su ile dolduralım .. Şimdi açabiliriz ocağın altını :)
  • Temiz bir havluyu tencerenin ağzına geriyoruz ve kapağını kapatıyoruz.Su kaynamaya başlayınca altını iyice kısıp,en küçük ocakta 15 dk pişiriyoruz.
  • Pişince hemen açmayın kapağı fosss diye sönebilir :)
  • 5-10 dk sonra kapağı açıp fincanlarımızı azıcıkda tezgahın üzerinde dinlendiriyoruz
  • geniş bir tepsiye fincanları ters çevirip ayenen buyuk pastalarda olduğu gibi enine ikiye bölüp ara kremasını koyuyoruz.Haa eğer isterseniz pandispanyaları birer kaşık sütle ıslatabilirsiniz
  • Üzerine de çikolata sosunu gezdirip arzuya göre süslüyoruz..
  • Afiyet bal şeker ola  :)

2 yorum:

  1. Valla harikasin caniimm:)) (sumeyye)

    YanıtlaSil
  2. ben yedim tattım enfestiii tavsiye ederim öpüldün kuzu! Hümeyra

    YanıtlaSil