Başka dile çevir

5 Kasım 2013 Salı

KARNIBAHARLI PATATES SALATASI


Merhabalar sevgili takipcilerim..2gunluk aradan sonra yeniden bulusmak guzel.Dis problemim yuzenden yeni yazilar yayinlayamadim.Bu sizlere gitsin:)

KARNIBAHARLI KARIŞIK SALATA
Malzemeler:
-İri greyfurt büyüklüğünde karnıbahar
-2 orta boy patates
-1 orta boy soğan
-4 diş sarımsak
-1,5 su bardağı sulu yoğurt
-3 veya 4 kaşık mayonez
-tuz ,kimyon ve kekik
-1 tane köz kırmızı biber
-3 de 1 demet maydonoz
Yapılışı:
* Öncelikle karnıbaharı çatala gelecek kadar küçük çiçekler haline getirip üzerini örtecek kadar suyla yumuşayana kadar haşlıyoruz
*Patatesleri ,soğanı ve sarımsakları rendeyeyip 4-5 kaşık sıvı yağda kavuruyoruz.
*Patatesler kavrulurken yoğurt ile mayonezi karıştıralım.Biraz tuz ekleyebiliriz.İsteyenler 1diş sarımsak da rendeleyebilir.
*Patatesler kavrulduktan sonra yarımtatlı kaşığı tuz,bir tatlı kaşığı kekik ve bir tatlı kaşığı kimyonu da ekleyip karıştırdıktan sonra altını kapatalım.
*Eğer bu salatayı ilimler halinde serviz etmek istiyorsak patates tabakasının biraz kalın olması lazım.Bu sebeple küçük bir tabağa(ben en küçük dikdörtgen borcam kullandım)patatesleri yayıyoruz.
*Üzerine hazırladığımız yoğurdun 3 de 1 ini döküp yayıyoruz
*Yoğurdun üzerine de haşladığımız karnıbaharları diziyoruz.Karnıbaharlar tuzsuz hazırlandığı iiçin bu aşamada biraz tuz serpilebilir.
*Kalan yoğurdu da kkarnıbaharların üzerine paylaştırarak döküyoruz.
*Üzerini süslemek için köz kırmızı biberi minik küpler halinde doğrayıp ortaya,incecik doğranan maydonozları da kenarlara serpiyoruz.(isteyen farklı şekilde de süsleyebilir.Mısır da fena durmaz hani
Not:Bu tarif bana aittir.Fakat daha once cahidejibek. com da yayinlandi.

10 yorum:

  1. ikizlerin annesi geçmiş olsun sizin iyiolmanız bizleride mutlueder

    YanıtlaSil
  2. ayrıca salata tarifiniz güzel gözüküyor çay saatinde pastanın yanında ikramedilirmiki..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ikram edilir tabi.yogurt biraz daha koyu kivamli olursa daha iyi dilim yapilir

      Sil
  3. of of of süpermiş Apple!

    YanıtlaSil
  4. yeni logonu da beğendim bak işi gücü bıraktım seni takip ediyorum =)

    YanıtlaSil
  5. yapıp misafirlerime ikrametmem lazım bademim tşk devamet.....

    YanıtlaSil
  6. benim tatlı kızçem tatlı civcivlerimin annesi eline sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin geldigin gun en guzel yemekler olacak soframizda annem benim

      Sil
  7. baban söyledi ben yazdım dediki .....babasının kızı işte bu.....

    YanıtlaSil